[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czay
    Drive
    • 2011
    • 42
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    A ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????

    Komentarz

    • Tytus_ocp
      Drive
      • 2008
      • 61

      #27
      Zamieszczone przez czay
      A ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????
      Zgadza się, w zeszłym roku byłem nim we Francji(nie mogłem jechać służbowym),
      na tydzień, więc takie
      są przebiegi w rzeczywistości, średnią podniosły niemieckie autostrady.
      Nie miałem dostępu do sieci w podróży, ale dane wprowadziłem z paragonów
      po powrocie.
      Przez ostatnie 3 lata zrobiłem nim około 15 tys km w sumie.
      Octavia II Elegance.

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #28
        Zamieszczone przez Tytus_ocp
        Zamieszczone przez czay
        A ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????
        Zgadza się, w zeszłym roku byłem nim we Francji(nie mogłem jechać służbowym),
        na tydzień, więc takie
        są przebiegi w rzeczywistości, średnią podniosły niemieckie autostrady.
        Nie miałem dostępu do sieci w podróży, ale dane wprowadziłem z paragonów
        po powrocie.
        Przez ostatnie 3 lata zrobiłem nim około 15 tys km w sumie.
        skoro rzeczywiscie ci tyle pali to znaczy że jezdzisz jak ta cip..a
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • Tytus_ocp
          Drive
          • 2008
          • 61

          #29
          Zamieszczone przez piramida

          skoro rzeczywiscie ci tyle pali to znaczy że jezdzisz jak ta cip..a

          Odsyłam do regulaminu > na tym forum nie obrażamy innych.
          Octavia II Elegance.

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #30
            Zamieszczone przez Tytus_ocp
            Zamieszczone przez piramida

            skoro rzeczywiscie ci tyle pali to znaczy że jezdzisz jak ta cip..a

            Odsyłam do regulaminu > na tym forum nie obrażamy innych.
            kolego nie odbieraj tego dosłownie a bardziej jako przenośnie, ale jeżeli cię obraziłem to przepraszam
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              Zamieszczone przez Tytus_ocp
              U mnie jest 0,4l/h na światłach mijania,
              O wlasnie, czyli tu jest cos nie tak, bo wszystkim pali nie mniej jak 0,6-0,7l/h na postoju. Tak wiec, albo cos faktycznie w tym aucie jest zrobione, albo nie ma takiej opcji i ja nie wierze w 4l po miescie. Jezdzilem wieloma TDI, probowalem je katowac obrotami rzedu 1300 i nie ma takiej opcji. No ale to Twoje autko i pewnie masz racje - jezdzi na mieszance powietrza z polowa normalnej dawki oleju napedowe :diabelski_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #32
                Zamieszczone przez Tytus_ocp
                Ale ja właśnie tak jeżdzę jak napisałeś powyżej(miasto 60-70 km/h, trasa 100-120km/h ).
                Miasto: obwodnica
                Trasa: autostrada niemiecka?

                Patrze na profil z motostatu i predkosc srednia: 119km/h albo srednia 106, 108, 84... No niezle. Zeby otrzymac srednia 119 trzeba jechac grubo ponad 130.
                Ja jadac nad polskie morze w nocy praktycznie bez ruchu innych pojazdow mialem srednia 80km/h a jechalem +10km/h do kazdego ograniczenia na drodze. Moje 50/50 miasto/trasa to srednia w 36, 42, 44, 52, 39 i to sa realne srednie predkosci w naszym kraju
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  Dla przykładu jadąc z krakowa do wawy i mając srednią 120 to trzeba grubo kręcić i łamać wszelkie przepisy drogowe co by wykręcić taką średnią.

                  U siebie miałem kiedyś srednią około 3.9 na setupie 200/400 ale na odcinku około 15km ale nie wyobrażam sobie jak spalanie może utrzymywać sie na poziomie 4l przy codziennej jezdzie :shock:
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Tytus_ocp
                    Drive
                    • 2008
                    • 61

                    #34
                    Zamieszczone przez piramida
                    Dla przykładu jadąc z krakowa do wawy i mając srednią 120 to trzeba grubo kręcić i łamać wszelkie przepisy drogowe co by wykręcić taką średnią.

                    U siebie miałem kiedyś srednią około 3.9 na setupie 200/400 ale na odcinku około 15km ale nie wyobrażam sobie jak spalanie może utrzymywać sie na poziomie 4l przy codziennej jezdzie :shock:
                    No, ale...Ty masz 20TDI, który pali 1-1.5 l więcej(sam jeżdzę taka służbowo).

                    pozdrawiam....
                    Octavia II Elegance.

                    Komentarz

                    • cartel1
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 249

                      #35
                      Ja również jeżdżę 2.0tdi i jeszcze nigdy nie zszedł mi poniżej 5 litrów
                      [center:a5df0a9dad]

                      [/center:a5df0a9dad]

                      Komentarz

                      • Tytus_ocp
                        Drive
                        • 2008
                        • 61

                        #36
                        Zamieszczone przez cartel1
                        Ja również jeżdżę 2.0tdi i jeszcze nigdy nie zszedł mi poniżej 5 litrów
                        Mnie też (jeśli mówimy w tej chwili o 20TDI).
                        Octavia II Elegance.

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          panowie, wystarczy odcinek około 20km i jazda z prędkoscią 70-80 i jeż macie spalanie około 4-4.5 litra na oponie 205 :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • gobowski
                            Classic
                            • 2009
                            • 34

                            #38
                            Ciekawa dyskusja.
                            Niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, że to co pokazuje komputer to tylko jego "wyobrażenie" na temat ilości paliwa, jakie spala silnik (można to kalibrować poprzez obserwacje rzeczywistego spalania, w klasterze). Czynników jest tak wiele, że nie da się tego przewidzieć. Zakładam, że wszystkie nasze dyskusje oparte są na wartościach mierzonych przez tankowanie. W rzeczywiści wartości wskazywane na postoju (w czasie jazdy też) mogą różnic się znacząco, przykładowo: 0,6l/h, po przestawieniu wałka o 5 stopni (wciąż w granicach specyfikacji producenta, to samo paliwo, temp. silnika, ten sam dzień pomiaru): 1l/h. Zużycie w czasie jazdy (wg. komputera): ok 10-15% większe. Jak zatankuje cały zbiornik będę wiedział, jak to się ma do rzeczywistości.

                            Komentarz

                            • bzyq_74
                              RS
                              • 2008
                              • 3467
                              • Volkswagen
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                              #39
                              Dodam coś od siebie:
                              zimówki 15" 195, letnie 16" 205
                              Do roboty mam 4 km - pali ok. 7 lato i 9 zima (wskaźnik temp ani drgnie)
                              potem wyjazdy służbowe pokręcę się po mieście/miastach - średnio ok 6,5l; Vśr =40-50
                              na postoju lato (bez klimy) 0,5, lato (z klimą) 0,7, zima (na ssaniu) 0,9-1,1
                              trasa: jak daje w palnik 130-150 to wyjdzie ok. 6,5l, jak się toczę do 80-100 to 4,0-4,5l
                              średnia z 2,5roku (63 tys. km) jak w podpisie
                              Tytus_ocp podziwiam Twoją średnią :shock:
                              MARCIN
                              Mój szkodnik

                              Komentarz

                              • Tytus_ocp
                                Drive
                                • 2008
                                • 61

                                #40
                                Zamieszczone przez kmicio
                                Podpytałem go trochę o skutki takiego wyprzedzenia i mówił że tu się nic nie powypala i nie powinno się przy normalnej jeździe nic przegrzewać. Innymi słowy odrobinę zubożyliśmy mieszankę więc teoretycznie winien się szybciej nagrzewać samochód zimą.
                                Wydaje mnie się, że zubożenie mieszanki może przegrzewać silnik tylko
                                w autach na benzynę lub gaz. W dieslach jest akurat odwrotnie i będzie się
                                dłużej nagrzewał.

                                [ Dodano: Czw 21 Kwi, 11 10:03 ]
                                Mnie 2 ostatnie dni w warszawskich przedświątecznych korkach wychodzi tak:

                                Rozrząd był wymieniany 300km wcześniej i nie widzę żadnych zmian w jeździe.
                                Octavia II Elegance.

                                Komentarz

                                • gobowski
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 34

                                  #41
                                  Wnioski po przeprowadzeniu próby: kąt wałka zmieniony z -3,5 na 2,5; błąd wyznaczenia dawki paliwa 15%, tzn. rzeczywiste zużycie mniejsze o 15% niż deklarowane przez komputer. Pomiar na dystansie 1000km, przed zmiana kalibrowane wyświetlanie zużycia paliwa.
                                  Słowem: odczyty z klastera można sobie między bajki włożyć :wink:

                                  Komentarz

                                  • kacper11
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 4

                                    #42
                                    kowal 2002, Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
                                    Moje pytanko gdzie szukać ?

                                    [ Dodano: Czw 09 Cze, 11 09:08 ]
                                    kowal 2002, Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
                                    Moje pytanko gdzie szukać ?
                                    dwa zakręty i znowu prosta

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      kacper11, metaliczne uderzenie + telepanie to nic dobrego nie wróży, prawdopodobnie dwumas do wymiany
                                      z drugiej strony rzadko występuje, i po rozrządzie się pojawiło, do tego buczenie i słaby silnik
                                      Może rozrząd przestawiony jest :?:

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #44
                                        kacper11, sprawdź dokładnie, czy na dolocie wszystko jest dobrze poskładane ( ja miałem szarpnięcia przy zmianach biegów itp i okazało się, że nie była założona opaska zaciskowa na łączeniu rur za przepływką ). Jak masz kompa to podepnij i zobacz na ten kąt synchronizacji, może też jest nie za bardzo ustawiony. Sprawdź też błędy, bo może coś się zapisało i będzie łatwiej trafić.

                                        A to buczenie to z którego miejsca słychać?

                                        A i jeszcze jedno, jak długo jeździsz już po tej wymianie rozrządu ( ile km )?
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          #45
                                          Wybaczcie OT, ale ten kat synchronizacji to ustawi w razie czego kazdy mechanik kumaty, czy to duzo trzeba rozbierac wokol silnika??

                                          Komentarz

                                          • kacper11
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 4

                                            #46
                                            Dzięki za wymianę poglądów, już odpowiadam na pytania.
                                            dwa tyś po wymianie rozrządu, buczenie zlokalizuję jutro bo sam jestem do tego (w domu same baby) a jak zgaszę silnik to za mało czasu mam żeby zobaczyć, to się dzieje przez chwilę . Jutro wybieram się do "Florka" facio podobno spec od 1.9 TDI , dziś z nim gadałem i wydaje się być wporzo. Powiedział że na kącie ustawienia może być +/- 1.5 stopnia różnicy, ale ma kompa i da radę. Napiszę co i jak.
                                            Chciałem jeszcze zapytać czy jest jakaś księga z cyklu sam naprawiam octavię ???
                                            ps
                                            Apropo "kumatych mechaników" , bez kompa to sobie można na oko ustawić kąt wyprzedzenia na dojazd do domu, skoro jest +/- 1.5 stopnia (w sumie 3) to jest spora tolerancja, a mnie chodzi o to żeby autko śmigało.
                                            dwa zakręty i znowu prosta

                                            Komentarz

                                            • kapi
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1174
                                              • Fabia combi

                                              #47
                                              Zamieszczone przez kacper11
                                              Chciałem jeszcze zapytać czy jest jakaś księga z cyklu sam naprawiam octavię ???
                                              na pewno jest - ale mądra to ona raczej nie bedzie - na forum znajdziesz więcej informacji
                                              albo zobacz na peb.pl - tam też jestr troche literatury
                                              OII sprzedana


                                              Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                              Komentarz

                                              • kacper11
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 4

                                                #48
                                                Wielkie dzięki dla wszystkich już po bólu, ze szczególnym uwzględnieniem kowala 2002

                                                A teraz do rzeczy Temat był taki

                                                Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
                                                Moje pytanko gdzie szukać ?

                                                Po wizycie u Pana mechaniora "Florka" okazało się, kąt na czwartym -1.96 stopnia, popuszczenie paska rozrządu -1.47 lekka regulacja i ok . Buczenie spod maski , luz na dolocie. Florek chłop młody ale po prostu się zna.
                                                Autko śmiga i o to biega
                                                Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i będę tu wpadał chociaż towarzysko
                                                dwa zakręty i znowu prosta

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  #49
                                                  Rozrząd wymieniony 2000 km temu, w mieście pali jak palił ok 6,5, a kąt mam ustawiony tak, zostawiać, czy jechać do poprawki?

                                                  Logowane zaraz po odpaleniu, zimny silnik, na dworze 2-3C

                                                  Log (0 - 004)

                                                  Komentarz

                                                  • przemik
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1610

                                                    #50
                                                    Powinno sie sprawdzac na max nagrzanym silniku... sam rozumiesz ze pasek reaguje minimalnie na temp. :wink:
                                                    Przemek
                                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...