A ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????
[O2] Pompowtrysk - synchronizacja wałków - kąt wtrysku
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez czayA ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????
na tydzień, więc takie
są przebiegi w rzeczywistości, średnią podniosły niemieckie autostrady.
Nie miałem dostępu do sieci w podróży, ale dane wprowadziłem z paragonów
po powrocie.
Przez ostatnie 3 lata zrobiłem nim około 15 tys km w sumie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tytus_ocpZamieszczone przez czayA ty te dane sobie gdziesz zapisujesz i potem wrzucasz na motostat? Bo przebiegi masz FANTASTYCZNE - czasem co drugi dzień po 800-900km. No i raczej wolno nie jeździsz, chyba że komputer Ci przekłamuje - jak w jeździe miasto/trasa 50/50 podaje Ci średnią prędkość 70-80 km/h????
na tydzień, więc takie
są przebiegi w rzeczywistości, średnią podniosły niemieckie autostrady.
Nie miałem dostępu do sieci w podróży, ale dane wprowadziłem z paragonów
po powrocie.
Przez ostatnie 3 lata zrobiłem nim około 15 tys km w sumie.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tytus_ocpZamieszczone przez piramida
skoro rzeczywiscie ci tyle pali to znaczy że jezdzisz jak ta cip..a
Odsyłam do regulaminu > na tym forum nie obrażamy innych.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tytus_ocpU mnie jest 0,4l/h na światłach mijania,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tytus_ocpAle ja właśnie tak jeżdzę jak napisałeś powyżej(miasto 60-70 km/h, trasa 100-120km/h ).
Trasa: autostrada niemiecka?
Patrze na profil z motostatu i predkosc srednia: 119km/h albo srednia 106, 108, 84... No niezle. Zeby otrzymac srednia 119 trzeba jechac grubo ponad 130.
Ja jadac nad polskie morze w nocy praktycznie bez ruchu innych pojazdow mialem srednia 80km/h a jechalem +10km/h do kazdego ograniczenia na drodze. Moje 50/50 miasto/trasa to srednia w 36, 42, 44, 52, 39 i to sa realne srednie predkosci w naszym krajuVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Dla przykładu jadąc z krakowa do wawy i mając srednią 120 to trzeba grubo kręcić i łamać wszelkie przepisy drogowe co by wykręcić taką średnią.
U siebie miałem kiedyś srednią około 3.9 na setupie 200/400 ale na odcinku około 15km ale nie wyobrażam sobie jak spalanie może utrzymywać sie na poziomie 4l przy codziennej jezdzie :shock:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaDla przykładu jadąc z krakowa do wawy i mając srednią 120 to trzeba grubo kręcić i łamać wszelkie przepisy drogowe co by wykręcić taką średnią.
U siebie miałem kiedyś srednią około 3.9 na setupie 200/400 ale na odcinku około 15km ale nie wyobrażam sobie jak spalanie może utrzymywać sie na poziomie 4l przy codziennej jezdzie :shock:
pozdrawiam....
Komentarz
-
-
panowie, wystarczy odcinek około 20km i jazda z prędkoscią 70-80 i jeż macie spalanie około 4-4.5 litra na oponie 205 :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ciekawa dyskusja.
Niemniej jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, że to co pokazuje komputer to tylko jego "wyobrażenie" na temat ilości paliwa, jakie spala silnik (można to kalibrować poprzez obserwacje rzeczywistego spalania, w klasterze). Czynników jest tak wiele, że nie da się tego przewidzieć. Zakładam, że wszystkie nasze dyskusje oparte są na wartościach mierzonych przez tankowanie. W rzeczywiści wartości wskazywane na postoju (w czasie jazdy też) mogą różnic się znacząco, przykładowo: 0,6l/h, po przestawieniu wałka o 5 stopni (wciąż w granicach specyfikacji producenta, to samo paliwo, temp. silnika, ten sam dzień pomiaru): 1l/h. Zużycie w czasie jazdy (wg. komputera): ok 10-15% większe. Jak zatankuje cały zbiornik będę wiedział, jak to się ma do rzeczywistości.
Komentarz
-
-
Dodam coś od siebie:
zimówki 15" 195, letnie 16" 205
Do roboty mam 4 km - pali ok. 7 lato i 9 zima (wskaźnik temp ani drgnie)
potem wyjazdy służbowe pokręcę się po mieście/miastach - średnio ok 6,5l; Vśr =40-50
na postoju lato (bez klimy) 0,5, lato (z klimą) 0,7, zima (na ssaniu) 0,9-1,1
trasa: jak daje w palnik 130-150 to wyjdzie ok. 6,5l, jak się toczę do 80-100 to 4,0-4,5l
średnia z 2,5roku (63 tys. km) jak w podpisie
Tytus_ocp podziwiam Twoją średnią :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kmicioPodpytałem go trochę o skutki takiego wyprzedzenia i mówił że tu się nic nie powypala i nie powinno się przy normalnej jeździe nic przegrzewać. Innymi słowy odrobinę zubożyliśmy mieszankę więc teoretycznie winien się szybciej nagrzewać samochód zimą.
w autach na benzynę lub gaz. W dieslach jest akurat odwrotnie i będzie się
dłużej nagrzewał.
[ Dodano: Czw 21 Kwi, 11 10:03 ]
Mnie 2 ostatnie dni w warszawskich przedświątecznych korkach wychodzi tak:
Rozrząd był wymieniany 300km wcześniej i nie widzę żadnych zmian w jeździe.
Komentarz
-
-
Wnioski po przeprowadzeniu próby: kąt wałka zmieniony z -3,5 na 2,5; błąd wyznaczenia dawki paliwa 15%, tzn. rzeczywiste zużycie mniejsze o 15% niż deklarowane przez komputer. Pomiar na dystansie 1000km, przed zmiana kalibrowane wyświetlanie zużycia paliwa.
Słowem: odczyty z klastera można sobie między bajki włożyć :wink:
Komentarz
-
-
kowal 2002, Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
Moje pytanko gdzie szukać ?
[ Dodano: Czw 09 Cze, 11 09:08 ]
kowal 2002, Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
Moje pytanko gdzie szukać ?dwa zakręty i znowu prosta
Komentarz
-
-
kacper11, sprawdź dokładnie, czy na dolocie wszystko jest dobrze poskładane ( ja miałem szarpnięcia przy zmianach biegów itp i okazało się, że nie była założona opaska zaciskowa na łączeniu rur za przepływką ). Jak masz kompa to podepnij i zobacz na ten kąt synchronizacji, może też jest nie za bardzo ustawiony. Sprawdź też błędy, bo może coś się zapisało i będzie łatwiej trafić.
A to buczenie to z którego miejsca słychać?
A i jeszcze jedno, jak długo jeździsz już po tej wymianie rozrządu ( ile km )?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Dzięki za wymianę poglądów, już odpowiadam na pytania.
dwa tyś po wymianie rozrządu, buczenie zlokalizuję jutro bo sam jestem do tego (w domu same baby) a jak zgaszę silnik to za mało czasu mam żeby zobaczyć, to się dzieje przez chwilę . Jutro wybieram się do "Florka" facio podobno spec od 1.9 TDI , dziś z nim gadałem i wydaje się być wporzo. Powiedział że na kącie ustawienia może być +/- 1.5 stopnia różnicy, ale ma kompa i da radę. Napiszę co i jak.
Chciałem jeszcze zapytać czy jest jakaś księga z cyklu sam naprawiam octavię ???
ps
Apropo "kumatych mechaników" , bez kompa to sobie można na oko ustawić kąt wyprzedzenia na dojazd do domu, skoro jest +/- 1.5 stopnia (w sumie 3) to jest spora tolerancja, a mnie chodzi o to żeby autko śmigało.dwa zakręty i znowu prosta
Komentarz
-
-
Wielkie dzięki dla wszystkich już po bólu, ze szczególnym uwzględnieniemkowala 2002
A teraz do rzeczy Temat był taki
Jak możecie to pomóżcie . Octavia 1.9 TDI BXE , 120 tyś wymieniłem komplet rozrząd z pompą . Nie chodzi mi o spalanie bo to jeszcze kwestia nogi na gazie, ale mam większy problem. Raz na 40/50 razy podczas odpalania, niezależnie czy zimny czy gorący silnik zatrzepie całą budą. Tak jak gdyby silnik dostawał lewych obrotów (odwrotnych obrotów) przy tym metaliczne uderzenie. Przed wymianą rozrządu tego nie było (chodził jak zegarek), no i silny jest jak wół ale trochę muli podczas jazdy, jak zgaszę to dochodzi buczenie spod maski jak gdyby gdzieś kompresja uchodziła.
Moje pytanko gdzie szukać ?
Po wizycie u Pana mechaniora "Florka" okazało się, kąt na czwartym -1.96 stopnia, popuszczenie paska rozrządu -1.47 lekka regulacja i ok . Buczenie spod maski , luz na dolocie. Florek chłop młody ale po prostu się zna.
Autko śmiga i o to biega
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i będę tu wpadał chociaż towarzyskodwa zakręty i znowu prosta
Komentarz
-
-
Rozrząd wymieniony 2000 km temu, w mieście pali jak palił ok 6,5, a kąt mam ustawiony tak, zostawiać, czy jechać do poprawki?
Logowane zaraz po odpaleniu, zimny silnik, na dworze 2-3C
Log (0 - 004)
Komentarz
-
Komentarz